Terkejut jumpa kereta sndiri di trafik light. Aku terus tanya suami, terkedu dia nak jawap siapa perempuan yg drive kereta aku.

Assalamualaikum semua. Harap semua dalam keadaan sihat. Kehidupan saya suami isteri bahagia, suami banyak membantu kerja kerja rumah jaga anak.. kami sama sama kerja kilang pendapatan pun ok.. lepas dpt anak no 2 baru mampu beli keta..

Tahun berganti tahun tiba tiba saya nampak perubahan suami.. mula pasang badan, rajin ke gym. Kisah saya begini.. thn 1996 saya telah berkahwin dengan Azim setelah brkawan 4 thn.. awal awal kawin smua ok..

Saya menantu sulung.. mertua saya sangat sayangkn saya. setahun kawin dapat anak girl cucu sulung belah suami.. bapak mertua saya terlalu gembira mcm dpt emas.. dua tahun lepas itu saya dpt anak no 2..boy..

Kehidupan saya suami isteri bahagia, suami banyak membantu kerja kerja rumah jaga anak.. kami sama sama kerja kilang pendapatan pun ok.. lepas dpt anak no 2 baru mampu beli keta..

Tahun berganti tahun tiba tiba saya nampak perubahan suami.. mula pasang badan, rajin ke gym dh pandai pakai minyak wangi tapi saya tak pernah curiga.. saya tak pernah cek handpone suami atau bag duit dia..

Tapi satu hari Allah nk tunjuk ketika saya balik rehat tengahari saya nampak kereta saya di trafic light. Balik rumah tengok suami ada tengah tido.. masa tu saya tak berani drive keta walau ada lesen.. kereta pulak manual jadi saya pergi kerja bawak moto saja.

Saya desak suami tanya sape bwk keta tu.. akhirnya dia mengaku itu teman wanita dia.. Ya Allah mcm nk luruh jantung. lepas dari itu rumah tangga tak pernah aman asyik gaduh saja..

Selama ini saya layan suami macam raja.. makan minum kain baju layanan tmpt tido semua tip top.. tapi nape cari lain.. Alasan dia terjebakkk… mudahnya.. saya bukan teruk sangat pun walau beranak dua bdn stil slim.. jga luar dlm..

Azim kata saya tak de kurang.. tapi nape cari lain.. tahun 2004 kami berpisah tapi seminggu lepas itu rujuk semula, saya terima sbb masih sayang dan anak anak masih kecil ketika itu.. 2006 saya dapat sorg lagi anak boy.

Saya pikir dah dpt anak lagi smua akan berakhir antara Azim dan perempuan tu tapi saya silap.. Anak umur setahun mereka pergi bercuti seminggu ke Bali.. Azmin tipu saya kata pergi kursus di Nilai.. tapi Allah maha kaya akhirnya saya tau jugak.. perang lagi dn perang…

Boleh pula mertua minta saya bersabar.. saya akur sbb mertua mmg sebelahkan saya. Tahun 2010 sekali lagi suami lepaskan saya melalui sms.. ketika itu anak dh tiga sedang membesar.. seminggu lepas itu kami rujuk semula.. mmg saya bodoh sangat sangat tapi semua demi anak..

Orang sekeliling kata saya brsabar tak bertempat.. semua sbb anak saya tak de pikir lain.. anak anak dan anak.. keluarga saya sangat marah terutama ayh saya.. lepas rujuk semula Azim layan saya ngn lebih baik kami beli rumah Azim hadiahkan saya kereta..

Apa saja saya nak dia tunaikan selalu puji puji saya cntik.. baik dan macam macam lagi.. saya pun cool lalui hadap ngn tenang.. Tiba tiba saya terima surat nikah Azim.. isteri barunya pos setelah 6 bulan mereka nikah..

Isterinya marah sbb Azim hari hari ngn saya… kali ni saya dah pasrah.. jika ini jln hidup saya.. saya lalui saja.. saya tak pernah serbu pihak sana.. tapi yg sana suka provok saya. Suka call saya ckp Azmin begitu Azim begini..

Azim buruk burukkan saya kata saya begitu saya begini.. saya telan saja smua tetap layan Azmin mcm biasa.. Hingga lah akhirnya terjadinya prbalahan besar antara saya dan Azim..

Malam itu jam 2 pagi Azmin melangkah keluar tinggalkan rumah pergi ke rumah isteri barunya.. sebulan Azmin langsung tak blk walau rumah dekat saja.. anak deman demam sebab rindukan dia,, saya rayu dia blk.

Saya mohon maaf tapi dia tetap tak nak balik.. hari hari saya menangis.. saya rindu dia.. saya sedih tengok anak s4kit.. saya x de kekuatan utk lalui hdp sndri… Tapi Allah sayangkn saya.. mulai hari itu setiap mlm saya buat solat tahajud.. mohon kekuatan pd Allah.. maha besar kuasa Allah.

Akhirnya saya dapat kekuatan yg luar biasa.. saya bangun dari kesedihan.. saya jaga anak baik2.. kerja macam biasa.. diam diam saya ke mahkamah sayaariah mohon perpisahan. terkejut Azim bila dpt surat dri mahkamah , sehari sebelum ke mahkamah Azim pujuk saya jangan berpisah dengan dia tak sanggup kehilangan saya.

Azim kata saya lebih cantik dari isteri barunya, saya lebih kurus saya pandai masak, pandai jaga anak, pandai jaga hati mak bapak dia tapi semua dah terlambat. hati saya dah tertutup buat Azim.. di mahkamah Azim enggan lepaskan saya alasan trlalu sayangkn saya..

Tapi hati saya dah kering saya lantik peguam.. akhirnya lepas 6 bulan segalanye trlerai.. saya tak nk tanggung dosa bergaduh dengn suami hari hari, marah marahkan suami.. tak nak brdosa gaduh ngn istrinya.. saya beralah. Lepas perpisah Azim desak untuk bersama..

Hari hari datang rumah alasan anak.. tapi anak anak smua dh tak kisah lagi.. selama setahun saya solo hampir setiap hari Azmin ganggu saya.. isterinya mengamok serbu saya tapi saya mmg tak layan..Akhirnya saya bertemu jodoh ngn bujang yg muda 10 thn dari saya..

Azim sangat marah bila saya berkahwin dia ser4ng suami saya.. Azmin kata kenape bujang nak sangat kawin dengan janda anak 3 tapi suami saya sangat matang.. tak cakap banyak bawa saya pindah jauh dri Azim..

ALHAMDULILLAH saya gembira bersama anak2 yang dah remaja.. suami yang memahami.. benarlah org kata kawan lama atau kahwin dah lama tak kan menjanjikan kebahagiaan dlm umhtgga.. 17 thn perkahwinan saya h4ncur begitu saja akibat org ketiga.. kini saya dengar bekas suami seperti org gaji isteri dia perlakukan… ini lah yg di namakan KARMA. Via citer malaya

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *